Persoonlijke brandmerking

Geplaatst op 8 juli, 2011 

  1. Is jouw levensverhaal een elevator pitch van 1 minuut?
  2. Als je het over jezelf hebt, vertel je dan over unique selling points?
  3. Ben je zo gewend om alleen over je sterke punten te praten dat je wel eens vergeet dat je ook minder leuke kanten hebt?
  4. Als je in de spiegel kijkt, zie je dan wel eens een logo of een beeldmerk?
  5. Heb je geen vrienden maar klanten?

Is het antwoord op één of meer vragen ‘ja’? Diagnose: je hebt last van personal branding, je bent jezelf gaan zien als merk in plaats van als mens. Remedie: vergeet alles wat je ooit over marketing hebt geleerd en ga leven.

Bewaard onder Mening

Tags: , ,

Reacties

10 Reacties to “Persoonlijke brandmerking”

  1. Es on juli 8th, 2011 09:43

    ’t is weer eens een faboleuze Peter de Kock – geweldig.
    Als iets me gestoord heeft bij de ondernemerskursus was het wel die elevator pitch en het logo dat ik moest zijn. Dit verhaal ging ook door bij de startersmeetings van de Gemeente/Rabobank. Dan sta je daar met je elevator pitch terwijl ik liever mezelf had willen zijn.
    Mijn achterbuurvrouw heeft pas et bewijs geleverd: op de vraag bij de solicitatie of ze nu dan ook carriere wilde maken heeft ze gewoon gezegd: nee, ik wil gewoon eindelijk mezelf zijn en deze baan leek mij daar passend bij. Ze heeft de baan gekregen!

  2. Peter de Kock on juli 8th, 2011 09:59

    Dank je wel @Es. Ik herken het helemaal. Ik merk dat als ik ook maar enigszins een poging doe op dit gebied, ik compleet vastloop. Het is als een roestig harnas aantrekken terwijl ik liever gemakkelijk beweeg in lekker zittende sportkleding.

  3. Kurai on juli 8th, 2011 09:59

    Pas nog een uur zitten praten over wat er de afgelopen maanden in mijn leven is gebeurd, zie het dus niet gebeuren dat ik mijn hele leven in een 1-minuut elevator pitch kan proppen, het waren leuke en minder leuke kanten,

    enige merk dat ik in de spiegel zie is die van de tube tandpasta die op het plankje boven de wastafel staat.

  4. Peter de Kock on juli 8th, 2011 10:11

    @Kurai Hou vol en blijf uit de klauwen van de marketeers 🙂

  5. Petra on juli 8th, 2011 11:37

    Deepak Chopra: If you must label yourself then at least change the label everyday. It’s more fun.

    soms heeft hij best humor, niet?

  6. Peter de Kock on juli 8th, 2011 12:53

    @Petra: ik ben niet zo’n fan van hem maar deze is wel grappig. Net zoiets als elke dag schoon ondergoed aantrekken 🙂

  7. Marjanneke on juli 8th, 2011 17:20

    Hahahahaha…. we denken toch niet dat we een persóón zijn????!?!?!?

  8. Peter de Kock on juli 8th, 2011 17:31

    @Marjanneke We zijn met z’n drieën: me, myself and I 🙂

  9. Daan on juli 9th, 2011 22:50

    I sometimes think I am too many people. Zou het niet lekker zijn als je altijd en overal jezelf kan zijn?

    ik behandel mijn klanten als vrienden, ondernemerschap is aan mij ook niet besteed, niet in deze maatschappij in ieder geval

  10. Peter de Kock on juli 9th, 2011 23:08

    @Daan Misschien is het juist wel aan mensen aan wie het ondernemerschap niet besteed is om er iets compleet nieuws van te maken. Ik noem het dan ‘doen wat je leuk vindt…’

Laat je reactie achter!