Communicatie is een vak
Geplaatst op 7 september, 2010
Mevrouw D. aan de telefoon voor wat al snel een koude acquisitiegesprek bleek te zijn. Na wat algemene vragen waaruit bleek dat ze zich niet had voorbereid, schakelde ze een tandje bij: ‘Vindt u ook dat communicatie een vak is?’
‘Nee, dat vind ik dus niet. Ik denk dat communicatie een wezenlijk onderdeel is van onze menselijkheid.’
‘Ja maar niet iedereen kan het.’
‘Nou mevrouw D., ik denk juist wel dat iedereen het kan, het is tenslotte deel van ons mens-zijn.’
Mevrouw D. verkocht me geen communicatietraining. Communicatie is inderdaad toch een vak 🙂
Bewaard onder Communicatie
Tags: menselijkheid
Reacties
4 Reacties to “Communicatie is een vak”
Laat je reactie achter!
Telefonische acquisitie is een vak. Wel een ontzettend …vak, maar toch. En prettig communiceren is een gave.
Overigens altijd leuk om dit soort types van hun a propos te krijgen door antwoorden te geven die niet in het belscript staan 😉
Haha, precies @Jooper. Als je communicatie verkoopt dan gaat bij mij het licht uit als ik hoor ‘Vindt u ook dat communicatie een vak is?’.
Altijd leuk om het tegenscript van EGBG bij de hand te hebben in dit soort gevallen: http://www.xs4all.nl/~egbg/tegenscript.html 😉
Die is goed @Huub. Mijn twee-antwoorden script werkte ook vrij aardig 🙂