Tandartsrekening

Geplaatst op 23 August, 2010 

Volgens mijn administratie had ik van mijn tandartsbezoek in mei geen rekening ontvangen. Ik vroeg de tandartsassistente dit te controleren. Volgens haar administratie had zij de opdracht tot facturatie doorgestuurd naar firma X die namens de tandartspraktijk voor de verdere afhandeling zorgt. Voor vragen moest ik firma X maar even bellen.

Ik belde firma X en die bevestigde dat er in mei geen rekening was verstuurd en dat zij van de tandartspraktijk daarvoor ook geen opdracht hadden ontvangen. Zij verwezen me terug naar de tandartspraktijk.

Ik belde de tandartsassistente weer en vroeg haar zelf contact op te nemen met firma X. Niet veel later ontving ik haar mailtje:

‘naar aanleiding van ons telefoongesprek deze morgen, heb ik contact opgenomen met X. Er blijkt daadwerkelijk iets mis te zijn gegaan. Wij gaan de declaratie alsnog aanleveren aan X en naar alle waarschijnlijkheid zal u de rekening eind volgende week ontvangen.

Hopende u hiermede voldoende geïnformeerd te hebben.’

Let even op het ontbreken van het woordje ‘bedankt’…

Toen kwam de factuur met daarop de tekst:

LET OP: Bedrag moet  uiterlijk 10-09-2010 bij geschreven zijn op de rekening van X.

Let even op het hartelijke woordje ‘moet’……

Het is gemakkelijk om teleurgesteld te zijn omdat er nog geen ‘dank je wel’ vanaf kan of omdat firma X een computersysteem de tekst op de factuur laat bepalen zonder even rekening te houden met het verhaal erachter.

De moraal van het verhaal is dat ik navraag ben gaan doen over die factuur vanuit eigen beweging en vanuit eigen behoeften. Integriteit bijvoorbeeld of vanuit erkenning voor de uitstekende zorg die ik altijd van de tandartspraktijk krijg. Daar deed ik het voor. En een bedankje was natuurlijk wel leuk geweest.

Bewaard onder Communicatie, Persoonlijk

Tags:

Reacties

4 Reacties to “Tandartsrekening”

  1. Hanneke on August 24th, 2010 10:10

    Je deed dit vanuit je eigen behoefte. Was er toch ergens nog een deeltje dat verwacht had dat je een bedankje kreeg? Of was het hoop?;-)

  2. Peter de Kock on August 24th, 2010 10:31

    Bullseye @Hanneke. Ik deed het vanuit eigen behoefte en toen ik die e-mail kreeg en die factuur merkte ik dat ik ook wel graag wat erkenning had gekregen voor mijn initiatief.

  3. Michael Minneboo on August 25th, 2010 14:38

    Is het niet ergens gek dat de facturering van een tandartspraktijk door een ander bedrijf wordt gedaan? Of heeft die praktijk zoveel patienten dat ze het niet bij kunnen benen? Volgens mij wordt de zorg door dat soort grappen alleen maar kostbaarder. En dat hoeft dus niet. Maar misschien heb ik het wel mis. Als je niet zelf contact had opgenomen had je waarschijnlijk een herinnering gekregen van een factuur die nooit verstuurd was….

  4. Peter de Kock on August 25th, 2010 15:54

    Ik heb begrepen dat dit in de gezondheidssector wel vaker voorkomt @Michael. Of het duurder of goedkoper is weet ik niet. Ik denk dat als ik niet zelf aan de bel had getrokken, ik nooit meer iets had gehoord. Bij firma X stond ook geen betaling meer open en de tandartspraktijk kan alleen zien of zij wel of niet opdracht tot facturatie hebben gegeven, zij kunnen niet zien of er wel of niet betaald is en dat laatste is vreemd.

Laat je reactie achter!