Helaas zijn wij genoodzaakt…

Geplaatst op 14 januari, 2009 

Door de stijgende inkoopprijzen zijn wij helaas genoodzaakt om…..

…..en wat er dan in de brief volgt is een aankondiging van een prijsverhoging. En meestal ook nog een lofzang op de inkoopafdeling die door hun goede beleid ervoor hebben kunnen zorgen dat de prijsstijging beperkt is gebleven tot slechts x %.

Bedrijven hebben de mond vol van klantvriendelijkheid maar in die brieven over prijsverhogingen is daar maar weinig van te merken. Hoe weet je nu als klant waar je aan bijdraagt door dat bedrijf een hogere prijs te betalen voor hetzelfde product of dienst? Dat weet je dus niet! Door te stellen dat het bedrijf genoodzaakt is een hogere prijs te berekenen neemt het bedrijf geen enkele eigen verantwoordelijkheid voor de eigen prijs. Die verantwoordelijkheid wordt doodleuk doorgeschoven naar de leveranciers. En zo is iedereen genoodzaakt om…..  De enige pleister op de wond is het woordje ‘helaas’. Nog een wonder dat ze niet schrijven ‘buiten onze wil om’.

Ik wil als klant graag weten waar ik door een hogere prijs te betalen aan bijdraag. Draag ik daarmee bij aan de continuïteit van het bedrijf, of aan het behoud van de werkgelegenheid of aan de portemonnee van de directie? Of krijg ik in ruil voor die hogere prijs een product of dienst van een hogere kwaliteit? Het is toch niet zo moeilijk zoiets anno 2009 aan je klanten te communiceren?

Bewaard onder Communicatie, Mening, Ondernemen

Tags:

Reacties

Laat je reactie achter!